
Britský výrobca Triumph Motorcycles pokračuje v rozširovaní svojej úspešnej platformy TR-Series a pre modelový rok 2026 predstavuje dvojicu úplne nových motocyklov – Triumph Tracker 400 a Triumph Thruxton 400. Novinky nadväzujú na úspech modelov Speed 400 a Scrambler 400 X a prinášajú dva odlišné jazdecké svety: flat track inšpiráciu a klasický café racer v modernom spracovaní.
Oba motocykle zdieľajú rovnaký technický základ, no ich zameranie, ergonómia a dizajn cielia na odlišných jazdcov.
Spoločný základ: výkonnejší jednovalec TR-Series
Tracker 400 aj Thruxton 400 poháňa najnovšia verzia kvapalinou chladeného jednovalcového motora TR-Series s objemom 398 cm³. Ide o zatiaľ najvýkonnejšiu evolúciu tejto platformy, ktorá po úpravách vačkového hriadeľa a riadiacej jednotky ponúka:
- maximálny výkon 42 k (42 PS) pri 9 000 ot./min,
- krútiaci moment 37,5 Nm pri 7 500 ot./min,
- vyšší maximálny otáčkový limit a lepší výkon vo vyšších otáčkach.
Motor si zachováva typický lineárny priebeh krútiaceho momentu až 80 % maximálnej hodnoty je dostupných už od 3 000 ot./min. Samozrejmosťou je ride-by-wire, asistenčná spojka, 6-stupňová prevodovka, prepínateľná trakčná kontrola a ABS.
Triumph Tracker 400: flat track štýl pre bežné cesty
Úplnou novinkou v portfóliu značky je Triumph Tracker 400, prvý sériový model Triumphu inšpirovaný svetom flat track pretekov. Dizajn je strohý, svalnatý a jednoznačne orientovaný na vizuálnu originalitu.
Dizajn a ergonómia
Tracker 400 sa vyznačuje:
- širokými a plochými riadidlami,
- posunutými stúpačkami (viac dozadu a vyššie),
- vzpriameným, dominantným posedom jazdca.
Typické sú prvky ako číslová tabuľka s označením 400, sedlový kryt, hranatá nádrž, malé čelné plexi a klasický okrúhly LED svetlomet. Motocykel stojí na 17-palcových kolesách obutých do pneumatík Pirelli MT60 RS, ktoré kombinujú retro vzhľad s cestnou priľnavosťou.
Podvozok a technika
Tracker 400 dostal samostatne ladený podvozok, ktorý kladie dôraz na agilitu:
- 43 mm upside-down vidlica s dráhou 140 mm,
- zadný centrálny tlmič s externou nádobkou a nastaviteľným predpätím,
- radiálna štvorpiestiková brzda vpredu.
Výsledkom je motorka, ktorá ponúka športový prejav, no stále zostáva použiteľná v každodennej premávke. Výška sedla 805 mm robí Tracker prístupným aj menej skúseným jazdcom.
Triumph Thruxton 400: návrat legendárneho café racera
Modelové označenie Thruxton patrí medzi najikonickejšie názvy v histórii Triumphu. Nový Thruxton 400 nadväzuje na túto tradíciu a prináša ju do dostupnejšieho objemového segmentu.
Café racer v modernom poňatí
Thruxton 400 sa od Trackera výrazne líši ergonómiou aj charakterom:
- clip-on riadidlá výrazne znižujú posed,
- zadné stúpačky vytvárajú športovejšiu jazdeckú pozíciu,
- kapotáž so zabudovaným LED svetlom dotvára typický café racer siluetový profil.
Dizajn dopĺňajú detaily ako Monza uzáver palivovej nádrže, sedlový kryt, krátky zadný blatník a výrazný športový výfuk.
Športovejší podvozok
Aj Thruxton 400 má vlastné naladenie podvozka:
- 43 mm upside-down vidlica so zdvihom 135 mm,
- zadný tlmič s nastaviteľným predpätím,
- športové pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV,
- ostrejšia geometria a rýchlejšie reakcie v zákrutách.
Výška sedla 795 mm je o niečo nižšia než pri Trackeri, no jazdecká pozícia je výrazne športovejšia a cieli najmä na aktívnu jazdu po okreskách.
Výbava, servis a dostupnosť
Oba nové modely ponúkajú:
- 10 000 míľ (16 000 km) servisné intervaly,
- 2-ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov,
- kompatibilitu s originálnym príslušenstvom Triumph.
Presné ceny a dostupnosť pre slovenský trh budú upresnené neskôr.
Záver
Nové modely Triumph Tracker 400 a Thruxton 400 jasne ukazujú, že platforma TR-Series má výrazný potenciál. Zatiaľ čo Tracker osloví jazdcov hľadajúcich štýlový a hravý motocykel s retro-funkčným charakterom, Thruxton 400 mieri na priaznivcov klasických café racerov a športovej jazdy.
Triumph tak rozširuje svoju ponuku v segmente dostupných motocyklov bez kompromisov v oblasti dizajnu, techniky a značkovej identity.
![]()







