Magazín MotoRoute
Prichádzajú nové modely Triumph Tracker 400 a Thruxton 400
17.12.2025 | Testy a predstavenia

Britský výrobca Triumph Motorcycles pokračuje v rozširovaní svojej úspešnej platformy TR-Series a pre modelový rok 2026 predstavuje dvojicu úplne nových motocyklov – Triumph Tracker 400 a Triumph Thruxton 400. Novinky nadväzujú na úspech modelov Speed 400 a Scrambler 400 X a prinášajú dva odlišné jazdecké svety: flat track inšpiráciu a klasický café racer v modernom spracovaní.

Oba motocykle zdieľajú rovnaký technický základ, no ich zameranie, ergonómia a dizajn cielia na odlišných jazdcov.

Spoločný základ: výkonnejší jednovalec TR-Series

Tracker 400 aj Thruxton 400 poháňa najnovšia verzia kvapalinou chladeného jednovalcového motora TR-Series s objemom 398 cm³. Ide o zatiaľ najvýkonnejšiu evolúciu tejto platformy, ktorá po úpravách vačkového hriadeľa a riadiacej jednotky ponúka:

  • maximálny výkon 42 k (42 PS) pri 9 000 ot./min,
  • krútiaci moment 37,5 Nm pri 7 500 ot./min,
  • vyšší maximálny otáčkový limit a lepší výkon vo vyšších otáčkach.

Motor si zachováva typický lineárny priebeh krútiaceho momentu až 80 % maximálnej hodnoty je dostupných už od 3 000 ot./min. Samozrejmosťou je ride-by-wire, asistenčná spojka, 6-stupňová prevodovka, prepínateľná trakčná kontrola a ABS.

Triumph Tracker 400: flat track štýl pre bežné cesty

Úplnou novinkou v portfóliu značky je Triumph Tracker 400, prvý sériový model Triumphu inšpirovaný svetom flat track pretekov. Dizajn je strohý, svalnatý a jednoznačne orientovaný na vizuálnu originalitu.

Dizajn a ergonómia

Tracker 400 sa vyznačuje:

  • širokými a plochými riadidlami,
  • posunutými stúpačkami (viac dozadu a vyššie),
  • vzpriameným, dominantným posedom jazdca.

Typické sú prvky ako číslová tabuľka s označením 400, sedlový kryt, hranatá nádrž, malé čelné plexi a klasický okrúhly LED svetlomet. Motocykel stojí na 17-palcových kolesách obutých do pneumatík Pirelli MT60 RS, ktoré kombinujú retro vzhľad s cestnou priľnavosťou.

Podvozok a technika

Tracker 400 dostal samostatne ladený podvozok, ktorý kladie dôraz na agilitu:

  • 43 mm upside-down vidlica s dráhou 140 mm,
  • zadný centrálny tlmič s externou nádobkou a nastaviteľným predpätím,
  • radiálna štvorpiestiková brzda vpredu.

Výsledkom je motorka, ktorá ponúka športový prejav, no stále zostáva použiteľná v každodennej premávke. Výška sedla 805 mm robí Tracker prístupným aj menej skúseným jazdcom.

Triumph Thruxton 400: návrat legendárneho café racera

Modelové označenie Thruxton patrí medzi najikonickejšie názvy v histórii Triumphu. Nový Thruxton 400 nadväzuje na túto tradíciu a prináša ju do dostupnejšieho objemového segmentu.

Café racer v modernom poňatí

Thruxton 400 sa od Trackera výrazne líši ergonómiou aj charakterom:

  • clip-on riadidlá výrazne znižujú posed,
  • zadné stúpačky vytvárajú športovejšiu jazdeckú pozíciu,
  • kapotáž so zabudovaným LED svetlom dotvára typický café racer siluetový profil.

Dizajn dopĺňajú detaily ako Monza uzáver palivovej nádrže, sedlový kryt, krátky zadný blatník a výrazný športový výfuk.

Športovejší podvozok

Aj Thruxton 400 má vlastné naladenie podvozka:

  • 43 mm upside-down vidlica so zdvihom 135 mm,
  • zadný tlmič s nastaviteľným predpätím,
  • športové pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV,
  • ostrejšia geometria a rýchlejšie reakcie v zákrutách.

Výška sedla 795 mm je o niečo nižšia než pri Trackeri, no jazdecká pozícia je výrazne športovejšia a cieli najmä na aktívnu jazdu po okreskách.

Výbava, servis a dostupnosť

Oba nové modely ponúkajú:

  • 10 000 míľ (16 000 km) servisné intervaly,
  • 2-ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov,
  • kompatibilitu s originálnym príslušenstvom Triumph.

Presné ceny a dostupnosť pre slovenský trh budú upresnené neskôr.

Záver

Nové modely Triumph Tracker 400 a Thruxton 400 jasne ukazujú, že platforma TR-Series má výrazný potenciál. Zatiaľ čo Tracker osloví jazdcov hľadajúcich štýlový a hravý motocykel s retro-funkčným charakterom, Thruxton 400 mieri na priaznivcov klasických café racerov a športovej jazdy.

Triumph tak rozširuje svoju ponuku v segmente dostupných motocyklov bez kompromisov v oblasti dizajnu, techniky a značkovej identity.

Motoroute klub
Časopis motoroute
Motoroute eshop
MotoRoute Predplatiteľská súťaž o hodnotné ceny
MotoRoute Klub
MotoRoute predplatné

Vyberáme s našho eshopu

35.90 € Ex Tax: $100.00 Skladom

Najúchvatnejšie mototrasy Alp v jednej knihe!

18.90 €
16.90 €
Ex Tax: $100.00 Skladom

Voděodolný atlas pro motorkáře

21.90 €
19.90 €
Ex Tax: $100.00 Skladom

15 najkrajších trás pre motorkárov po Slovensku

35.90 € Ex Tax: $100.00 Skladom

Európou na motorke - 25 najúžasnejších výletov

349.00 € Ex Tax: $100.00 Skladom u dodávateľa

Interphone Ridesync, inovatívny systém, ktorý prináša funkcie "Car Play" a "Android Auto" priamo na vašu motorku.

Newsletter